האם מומלץ לעבור הסרת שיער בלייזר בהיריון?

האם מומלץ לעבור הסרת שיער בלייזר בהיריון?האם יהיה זה צעד חכם לבצע הסרת שיער בלייזר בזמן ההיריון? זוהי שאלה נפוצה המופנית לא אחת אל רופאי ומטפלי לייזר על ידי נשים רבות בעלות מודעות עצמית רפואית.

במהלך ההיריון מתרחשים בגוף האישה שינויים הורמונאליים אשר עלולים לייצר צמיחת שיער על הפנים, הידיים, מעל השפה העליונה, על הסנטר והלחיים, הגב, סביב הבטן, הפטמות או במקומות לא רצויים אחרים.

לכן, פתרון הסרת שיער בלייזר בזמן ההיריון נראית כפתרון מושלם, אך הדבר אינו בהכרח נכון. לא קיימים מחקרים אשר מעריכים את בטיחות הסרת השיער בלייזר בזמן ההיריון, ועולם הרפואה חלוק בדעותיו לגבי השאלה האם הסרת שיער בלייזר מסוכנת לאישה בהריון, האם ההליך מסוכן לגבי כל הגוף או אזורים ספציפיים בלבד? או האם אין כל סכנה נלווית להסרת שיער בלייזר בתקופה זו?

הגרסה הרווחת

אם אישה מעוניינת בהסרת שיער בלייזר, עדיף לה להמתין עד לאחר הלידה ובינתיים לנקוט בפעולות חלופיות דוגמת גילוח, שעווה או מריטה.יחד עם זאת, קיימים מספר יוצאים מהכלל.

אם אישה מעוניינת לקחת את הסיכון ולקבל את הטיפול רק באזורים רחוקים מהעובר ככל הניתן, כגון אזור הידיים, הרגליים והשפה העליונה, הסרת השיער בלייזר בהריון במקומות אלו, נחשבת לבטוחה יחסית, אך מכוני ומרפאות קוסמטיקה רבים ימנעו מלקחת את הסיכון בשל המחסור במידע חדש זמין.

הטוב ביותר יהיה להתייעץ עם הגינקולוג לגבי כל סוג של טיפול קוסמטי כימי אותו שוקלת האישה לעבור בתקופת ההיריון.

בטיחות לנשים בהריון

על מנת לפתור שאלות אלו באופן פשוט, נדרשת הבנה של תהליך טיפול הסרת שיער בלייזר.

הסרת השיער מתבצעת באמצעות העברת זרמי לייזר אינטנסיביים על זקיקי שיער ממוקדים. על מנת שזרם הלייזר יחדור אל זקיקי השיער, יש להזין את העור באופן שאינו עמוק יותר ממספר מילימטרים.

לכן, אין זה סביר שקרן הלייזר תחדור עמוק יותר ותגרום נזק או סיכון לתינוק המתפתח. קרן הלייזר אינה דומה לרנטגן והחשיפה היא חיצונית בלבד.

אז מה הבעיה? ובכן, כאמור, עובדות אלו הן בגדר השערה בלבד, והרופאים אינם בטוחים במאת האחוזים לגבי בטיחות ההליך בזמן ההיריון, היות ולא קיימים מחקרים מדעיים רבים אודות התהליך.

ייעוץ לנשים בהריון

תקופת ההיריון עלולה להיות זמן בעייתי לנשים, במיוחד בעת ההיריון הראשון. בשל השינויים במצב הרוח והרגישות המוגברת לכאב בזמן זה, הסרת שיער בלייזר עלולה להתגלות כהליך כואב במיוחד לנשים מסוימות.

גם בשל הופעה אפשרית של תופעות לוואי, כגון אדמומית, נפיחויות, או שטפי דם מקומיים, אין זה מומלץ לעבור הסרת שיער בלייזר בהיריון, ומסיבה זו מרפאות לייזר קוסמטיות אינן מקבלות לטיפול נשים הרות, ומנהלי המרפאה ממליצים בחום לנשים אלו להתאזר בסבלנות ולהמתין עם הטיפול עד לאחר הלידה.

העניין מסתכם בסיכונים ידועים וחוסר ידע מספיק. קיימים סוגים שונים כל כך של טיפולי הסרת שיער בלייזר, עד שהנושא מסתבך יותר. חלק מהטיפולים עשויים להיות בטוחים למדי בעוד שאחרים נחשבים למסוכנים באופן מפורש. באותה מידה, הסרת שיער לנשים מניקות מהווה בעיה מאותן הסיבות בדיוק.

העיקר הוא לנקוט בזהירות ולא לקבל את הטיפול עד שהאישה, ורופא מקצועי מוסמך, מסכימים כי הוא בטוח במאת האחוזים. בכל מקרה אחר, מומלץ פשוט להמתין.

האם מומלץ לעבור הסרת שיער בלייזר בהיריון?
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!