טיפולים בפגמנטציה באמצעות לייזר

הסרת שיער בלייזר פיגמנטציהלא מעט מכונים מציעים כיום טיפולים של הסרת שיער בלייזר. מכונים אלה, שפועלים בשילוב של מומחים ואנשי רפואה, מתבססים על היכולת של מכשיר הלייזר להשתמש בקרן בעלת אנרגיה ממוקדת, בכדי לסלק את השערה מהשורש.

בניגוד לעבר, הטיפולים של היום מספקים מענה טוב יותר גם לאנשים (הן לגברים והן לנשים) בעלי צבע עור כהה, כך שלא מפתיע לגלות שלא קיימת דעיכה בפופולאריות של הטיפול.

לצד הטיפולים של הסרת שיער, שמבוצעים בכל חלקי הגוף, לרבות בטן, גב, מפשעה, פנים, וכן הלאה, מציעים גם מכונים רבים טיפולים שמיועדים לפיגמנטציה.

טיפולים יעילים ובטוחים

לפני שנבדוק מהי בדיוק פיגמנטציה ואיך מטפלים בה, חשוב לומר כמה מילים על יעילות והצלחה. יעילותם של טיפולי לייזר בכלל, הן בתחום של הסרת שיער והן בתחום של טיפולי פיגמנטציה, היא פונקציה של כמה גורמים.

מידת ניסיונו של המטפל היא רק צד אחד של התמונה. הצד השני הוא המאפיינים של המטופלים. גיל, מצב העור, צבע העור, גנטיקה, קיום של מצבים רפואיים שונים, וכן נטילה של תרופות באופן קבוע, קובעים לא מעט האם הטיפול יצליח ובאיזו מידה.

לכן, לפני התחלת הטיפול, ולמרות שמדובר בטיפולים שנחשבים ליעילים בטוחים, חשוב לוודא שהמטפל יבצע אבחון ותשאול מקיפים שישפרו את האפקטיביות של הטיפול.

מהי פיגמנטציה?

פיגמנטציה היא השם הכללי שבו מקובל להשתמש כאשר מדובר על סוגים שונים של כתמים המופיעים על העור. העור נחשב לאחד האיברים הגדולים ביותר בגוף האדם ויש לו תפקיד חשוב בהגנה על הגוף מפני חדירה של גורמים בלתי רצויים, החל מקרינה מזיקה וכלה בנגיפים ומחוללי מחלות שונים.

בתור שכבת הגנה חיצונית, העור מתמודד מידי יום עם רדיקלים חופשיים, עם קרינה, עם חבלות ועם גורמים מזיקים נוספים. בין השפעות הנראות לעין של מאבקים אלה הן הופעה של כתמים מסוגים שונים על פני העור או באזורים מסוימים שלו (בעיקר שטחים החשופים לשמש).

סיבות ישירות לפיגמנטציה

בין הסיבות המשפיעות באופן ישיר על הופעת פיגמנטציה כדאי להזכיר:

  • קרינת שמש – הדבר רלוונטי במיוחד לארצות שטופות שמש. על כן חשוב להקפיד על שימוש באמצעי הגנה שונים.
  • גיל מבוגר – עם העלייה בגיל קטנה יכולתו של העור להילחם בתופעות שונות כמו קמטים וכתמים.
  • גנטיקה – ישנם אנשים שצפויים לסבול מפיגמנטציה יתירה בשל גורמים גנטיים מולדים.
  • תרופות – ישנן תרופות שונות שעשויות להביא להופעת כתמים או להתגברות כתמים קיימים.
  • אוויר מזוהם – מגורים באזורים מזוהמים משפיעים לרעה על העור ויוצרים בין היתר בעיה של כתמים.

התמודדות עם פיגמנטציה

מומחים לטיפול בלייזר, שצברו ניסיון רב עם הבהרה והעלמת כתמים מסוגים שונים, ממליצים על נקיטת פעולות יומיומיות שיפחיתו את הופעת הכתמים השונים.

למרות שבשלב זה או אחר צפויים להופיע על פני העור כתמים כתוצאה מכל הגומרים שציינו למעלה, הרי שהתנהגות נכונה תפחית אותם במידה ניכרת ותפחית גם את הסיכון להתפתחות מחלות עור שונות.

  • חשיפה לשמש – ההמלצות הטובות ביותר מדברות על התנהגות נכונה בשמש. חשוב מאוד להשתמש בקרם הגנה, בכובע, ובכלל להמעיט ככל שניתן חשיפה לשמש בייחוד בשעות החמות. הדבר נכון גם לבעלי עור כהה.
  • להרבות בשתייה – שתייה מרובה טובה לבריאות העור באופן כללי, ויש לה השפעות מבורכות גם מבחינת קמטים ופיגמנטציה.
  • תזונה נבונה – צריכת מאכלים בעלי סגולות אנטי אוקסידנטיות מסייעת במניעת הזדקנות מואצת והופעת כתמים.
  • טיפולי לייזר – כאשר מתעוררת בעיה של פיגמנטציה, הרי שהטיפול בלייזר נחשב לאחד הטיפולים הטובים ביותר, הבטוחים ביותר והיעילים ביותר. הטיפול נחשב ליעיל במיוחד כאשר מדובר על כתמים משמעותיים שפוגעים באסטטיקה הנראית לעין. יחד עם זאת, הניסיון המצטבר הביא להשגת תוצאות טובות למדי גם כאשר מדובר בכתמים "רכים" יותר, כאלה שנראים פחות לעין.
הסרת שיער בלייזר פיגמנטציה
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!