מהם הסיכונים בהסרת שיער בלייזר?

סיכוניםאפשרות הסרת שיער בלייזר, אשר מוצעת בקליניקות רפואיות, כמו גם במכוני קוסמטיקה, הפכה לשיטה מבוקשת. בשנת 2012 בוצעו בארה"ב למעלה ממיליון טיפולי לייזר. אך למרות יתרונותיו הרבים, כרוך הליך זה במספר סיכונים אפשריים.

תופעות הלוואי להסרת שיער בלייזר

הסיבות העיקריות לתגובות שליליות הכרוכות בשיטה זו של הסרת שיער הן בדרך כלל שימוש פסול בהגדרת עוצמת הלייזר, או טיפול אשר מתבצע על עור שכבר ניזוק, כגון מצריבות שמש. כמו כן, ביצוע טיפולים באזור בו יש קעקוע, עלול גם כן לגרום לפגיעה חמורה בעור.

אם כל אחת מתופעות הלוואי הבאות מתרחשת לאחר הטיפול, מומלץ ליידע את המכון או המטפל שביצע את ההליך, ובמקביל לקבל טיפול רפואי למצב.

שינויים בפיגמנטציית העור:

טיפול בלייזר עלול לגרום לפיגמנטציה בעור של המטופל. הטיפול עלול לגרום לשינוי צבע, במיוחד בקרב אנשים בעלי עור כהה.

כתמי עור בהיר או כהה יותר עלולים להופיע על האזור בו חדר הלייזר אל האפידרמיס. שינויים אלו הם לעיתים קרובות זמניים.

אדמומיות ושלפוחיות:

חלק מהמטופלים עלולים לחוות אדמומיות בעור לאחר הסרת שיער בלייזר. תופעה זו מתרחשת כאשר כלי הדם נמצאים קרובים לפני שטח העור. האדמומיות בדרך כלל נעלמת לאחר יממה.

שלפוחיות, לעומת זאת, הן תופעת לוואי נדירה, אשר נגרמת לעיתים קרובות בשל טיפול לייזר שבוצע על מטופלים ללא שימוש במנגנון קירור בתהליך הסרת השיער.

אפשרות הופעת השלפוחיות היא גבוהה אם המטופל מבלה זמן ארוך של חשיפה לשמש, או על מיטת שיזוף, לפני התהליך ולאחריו.

במידה ושלפוחיות אכן מופיעות, יש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים על מנת לוודא שהן תחלמנה כראוי ולקבל מרשם רפואי עבור התרופות המתאימות.

בנוסף, יש להימנע מחשיפה לשמש ישירה על האזור המטופל. נקיטה בצעדים אלו תסייע להפחתת הסיכון של צלקות אפשריות, שלפוחיות, זיהום ושינוי צבע העור.

כוויות וגירוי בעור:

כוויות וגירויים הם תופעה שכיחה לאחר הטיפול, אך הם בדך כלל נעלמים לאחר מספר ימים. למרות שקיים סיכון של הצטלקות קבועה, מעט מאוד מטופלים דיווחו על תופעה כזו.

בדומה לשלפוחיות, יש לטפל בפצעים בעזרת טיפול רפואי מוסמך, ולהימנע מחשיפה לאור שמש ישיר, על מנת להפחית את הסיכון להצטלקות יתר.

חשש קל לתופעה של הזעת יתר

למרות שהתופעה לא נפוצה במיוחד היא עלולה לקרות ל-3% מהאוכלוסייה שעוברת טיפול הסרת שיער. הדבר יכל לקרות עקב שינויים הורמונליים וכולי. לכן, טרם ההגעה לטיפול חדש של הסרת שיער יש לברר האם הגורם להזעת היתר הינו בגלל ההליך הקוסמטי או בשל מצב רפואי אחר. כך, תהיה אינדקציה טובה יותר להמשך טיפול ולהתאים טיפול מחדש. להרחבה בנושא תוכלו לקרוא כאן.

חשוב לברר האם הגורם להזעת היתר הינה כתוצאה מהפעילות הקוסמטית או בשל מצב רפואי

נפיחות:

נפיחות היא תופעת לוואי שכיחה נוספת של הליך הסרת שיער בלייזר. הנפיחות דומה לבצקת ובדרך כלל נעלמת לאחר יום או יומיים.

מרפאות מסוימות מניחות קרח על האזור המטופל על מנת להפחית את הנפיחות ואילו אחרות משתמשות בקרמים אנטי דלקתיים.

כאב:

תהליכי הסרת שיער בלייזר עובדים על ניצול אור וחום עזים על מנת להשפיע על זקיקי השיער. המטופל חווה רמה מסוימת של כאב או אי נוחות, גם אם לא חווה אף אחת מתופעות הלוואי אשר פורטו לעיל.

רמת הכאב תלויה בכוח הסבל האישי של המטופל, אך יש להקפיד על זהירות ולא להכביד על הגוף והעור בטיפול עמוס מידי. הכאב בדרך כלל מופחת באמצעות החלת קרם אלחוש לפני הטיפול או באמצעות שימוש במכשיר קירור על העור בעת ביצוע הטיפול.

מזעור הסיכונים

קיימים מספר אמצעי זהירות נוספים בהם ניתן לנקוט על מנת להפחית את הסיכויים לתופעות לוואי אפשריות לטיפול בלייזר:

  • יש לבצע את ההליך רק בקליניקה רפואית או במכון קוסמטי. בחירה זו תייקר בדרך כלל את הטיפול, אך זוהי בחירה בטוחה, מקצועית ויעילה יותר.
  • על המטופל לוודא שהוא מקבל ייעוץ מקיף ויסודי לפני הטיפול. חיוני לשאול שאלות ולאמוד את המקצועיות והידע של המטפל. חיוני אף לקבוע עם השיער וצבע העור מתאימים לטיפול הסרת שיער בלייזר.
  • יש להימנע מחשיפה לשמש במשך מספר שבועות לפני ואחרי הטיפול, כולל שימוש בסוגי תרסיסי שיזוף או משחות. העור צריך להיות טבעי ובריא ככל הניתן.

ראו גם:

אזורים האסורים לטיפול בלייזר

סיכונים
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!