כיצד גלולות למניעת הריון משפיעות על הסרת שיער בלייזר?

הסרת שיער בלייזר וגלולותהסרת שיער בלייזר נחשבת כיום לאחת השיטות הנפוצות ביותר בעולם להסרת השיער המיותר. אמנם, קיימות עדיין גם שיטות נוספות, אבל לשיטת הלייזר אין מתחרים מבחינת התוצאות ארוכות הטווח.

במאמר זה נבקש לענות על נקודה מעניינת – האם יש משמעות לנטילת גלולות למניעת הריון עבור נשים שרוצות לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר.

כאשר שואלים אנשים שונים על הסרת שיער בלייזר ועל שימוש בגלולות, מקבלים באופן מפתיע תשובות שונות ולעיתים סותרות. ישנם כאלה הסבורים שכל עוד אישה נוטלת גלולות למניעת הריון אסור לה לעבור טיפולים של הסרת שיער בלייזר. אחרים, סבורים שאין כל קשר בין נטילת גלולות נגד הריון לבין טיפולי הסרת שיער.

כמו במקרים רבים אחרים, התשובה נמצאת בין שתי דעות קיצוניות אלה.

לייזר ושיעור יתר

השיטה של הסרת שיער בלייזר צברה לעצמה חסידים רבים וזאת בשל היעילות הרבה של התהליך. הנהירה של מטופלים ומטופלות רבים אל מכוני הטיפול בלייזר מדברת בעד עצמה – מדובר בטיפול יעיל, שעושה את עבודתו נאמנה בסילוק עודפים של שיער מיותר.

אמנם, היעילות והאפקטיביות של הטיפול איננה אחידה בקרב מטופלים שונים, אבל גם בקרב קבוצות אכלוסיה שנחשבו בעבר כבלתי מתאימות לטיפול חלה תמורה של ממש.

אנשים רבים שנחשבו בעבר כבלתי מתאימים למעבר של טיפולי לייזר, כגון אלה בעלי צבע העור הכהה, מקבלים תוצאות טובות למדי כאשר נעשה שימוש במכשירי לייזר מתקדמים. עם זאת, התקדמות נוספת דרושה עדיין לטיפול באנשים בעלי צבע עור בהיר מאוד, שללייזר קשה להבדיל בינו לבין צבע השערות שעל פניו.

גלולות למניעת היריון

כפי שאמרנו בתחילה, שאלה המטרידה רבים היא מידת ההשפעה של שימוש בגלולות נגד הריון על טיפולי לייזר שונים. לפני שנענה על כך, חשוב להזכיר שבדיוק כמו טיפולי הלייזר, גם בתחום הגלולות חלה אבולוציה (התפתחות) משמעותית במשך השנים.

הגלולה, שהפכה לשם דבר לגבי שחרור האישה והחופש שלה על גופה, מכילה חומרים שנועדו לחקות את ההורמונים האנושיים והנשיים. בעבר נחשב שימוש יתר בגלולות למזיק ונצפו לא מעט נזקים בקרב נשים שעשו בהן שימוש במשך תקופה ארוכה. בין הבעיות היו גם תופעות של שיעור יתר, שינויים במשקל ועוד.

הגלולות של ימינו נחשבות להרבה יותר בטוחות לשימוש, בעיקר בזכות הפחתת הכמות של תחליפי ההורמונים שנכללים בהרכבן. כך, תופעות של שיעור יתר כתוצאה ישירה משימוש בגלולת נגד היריון הן נדירות ביותר. גם תחלואה משנית כתוצאה משימוש ממושך בתרופות נחשבת לנפוצה פחות מאשר בעבר.

גלולת ולייזר

כעת, משראינו שהגלולות של היום אינן אשמות, על פי רוב, בגרימה של שיעור יתר, הגיע הזמן להפריך מיתוס נוסף. לא קיימת שום מניעה רפואית או אחרת לגבי נשים שמשתמשות בגלולות ורוצות לעבור טיפולים של הסרת שיער בלייזר.

דבר זה ראוי לציון מיוחד מפני שישנן תרופות אחרות ומצבים רפואיים מסוימים שדווקא כן הופכים את הטיפול בלייזר לבעייתי, אבל זה כבר סיפור אחר.

חשוב לדעת

בתחילת הדברים, ייתכן שהתקבל הרושם שכן ישנו קשר בין שימוש בגלולות לבין טיפולי הסרת שיער. אכן, למרות ששימוש בגלולות איננו מונע קבלה של טיפול או סדרת טיפולים בלייזר, בכל זאת יש קשר בין גלולות לבין טיפולים אלה.

הקשר מדבר לאו דווקא על השימוש בגלולות אלא על הפסקת השימוש בהן. בשל העובדה שהשימוש בגלולות כולל הכנסה של הורמונים סינתטיים לגוף האישה, הפסקת השימוש עשוי להביא לכמה תופעות לוואי (זמניות, בדרך כלל). בין התופעות הללו ניתן למצוא שינויים במשקל, השפעות על מצב הרוח, גלי חום וכן עליה מסוימת בשיער הגוף.

אי לכך, יתכן מצב שבו מי שכבר עברה טיפולי הסרת שיער בלייזר בעודה נוטלת גלולות, תצטרך לעבור כמה טיפולים נוספים לאחר שתחדל לקחת גלולות.

הסרת שיער בלייזר וגלולות
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!