איך לנהוג נכון לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר?

אחרי הסרת שיערבין הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום הקוסמטיקה וטיפוח הגוף ניתן למצוא את השיטות השונות של הסרת שיער. הסרת השיער יכולה להיעשות באמצעות לייזר, טיפולים באור, קרמים ייעודיים, שעווה ועוד.

בשל סיבות אסתטיות שחלקן נעוצות בעבר הרחוק, הרבה מאוד אנשים ונשים בוחרים להסיר את השיער המיותר, מי באופן קבוע ומי מפעם לפעם.

בין הבוחרים בכך יש שמבצעים הסרת שיער בכל אזורי הגוף (למעט שיער הראש), ויש שבוחרים בהסרה ממוקדת יותר באזורים שונים. לצד נשים שבוחרות להסיר שיער מאזורים כגון מפשעה, בית השחי, הרגליים או הפנים, ישנם גם לא מעט גברים שבוחרים להסיר שיער מאזורים כגון בטן, גב, זרועות ועוד.

בקרב האנשים שבחרו להסיר את השיער מאזורים נרחבים או מצומצמים וכן בקרב אנשים שמתכננים לעשות זאת בקרוב, עולה לא פעם השאלה המעניינת – איך יש לנהוג אחרי הטיפולים של הסרת שיער.

האם יש להיחשף לשמש או להימנע מחשיפה כזאת? האם מותר למרות קרמים שונים להרגעה? ומה קורה אם מתפתחים פצעונים?

טיפולים בלייזר ובאור

חלק גדול מהשיטות של הסרת שיער באזורים נרחבים בגוף מבוססות על טיפול במכשירי לייזר או באמצעות הקרנת אלומות אור ממוקדות שמוקרנות על העור באמצעות מכשירים ייעודיים של פוטו תרפיה.

טיפולים כאלה שיכולים להינתן על ידי קוסמטיקאיות פרא רפואיות או על ידי רופאים במרכזיים רפואיים מובילים נחשבים לשיטה בטוחה למדי, אם כי גם כאן ישנם תופעות שכדאי להכיר ולהתכונן אליהם.

גם כאשר מדובר על טיפול מקצועי, לעיתים לאחר הטיפול (שבדרך כלל מתמשך על פני סדרה שלמה של טיפולים) ישנם תופעות של אדמומיות ואף של כאבים.

במידה ולא מתפתח זיהום (מה שבדרך כלל לא קורה) צריך רק לשמור על המקום מפני חשיפה לשמש ויש להימנע משימוש בחומרים שונים במקום.

אין להשתמש בתכשירים מבוססי אלכוהול אך ניתן ואף רצוי למרוח תכשירי הרגעה כגון קרמים של אלוורה וכן להשתמש בקרם הגנה במידה ונאלצים לחשוף את האזור לשמש.

קרמים להסרת שיער

במקביל למכונים שמציעים שיטות שונות להסרת שיער לצמיתות, יש שמעדיפים לעשות שימוש בשיטות פחות רדיקליות. דוגמא טובה לשיטה להסרת שיער ביתית הינה השימוש במשחות שונות ובקרמים שנועדו להסרת שיער.

יש לשים לבין שאיננו מדברים כאן על קרמים שנועדו להבהרת שיער אלא כאלה שנועדו להמסת השיער באמצעות חומרים פעילים.

יתרונן של השיטות הללו טמון בעובדה שמדובר על דרך נוחה, זולה וזמינה להסרת שיער. במקביל, אין צורך לעשות שימוש בסכיני הגילוח, שיטה שלא אהובה על נשים רבות ואינה מתאימה לאזורים עדינים בגוף.

הדבר החשוב שיש לזכור לגבי השימוש בקרמים להסרת שיער הוא שגם כאן, בדומה להסרת שיער במכון מקצועי, יש להיזהר לאחר הטיפול בחשיפה לשמש. בנוסף, יש להימנע גם כאן מהשימוש בתכשירים שונים כגון קרם גוף, קרם הגנה, דיאודורנט וכיוצא באלה, במשך יום או יומיים לפחות.

הסרת שיער בשעווה

הסרת שיער באמצעות שעווה נחשבת לשיטה וותיקה למדי, ממש כמו גילוח. יש הנוהגות לבצע טיפול זה במכונים שונים ויש שעושות זאת בסביבה הביתית. כלל חשוב שיש לזכור לפני תחילת הטיפול הוא חיטוי מתאים של המקום. פעולה כזאת יכולה למנוע התפתחות זיהום ודלקת.

גם כאשר מבצעים חיטוי מתאים, עדיין יכולים להופיע אחרי הטיפול פצעונים או אזורים אדומים ומגורים. כדי להפחית את הגירוי יש להשתמש במשחות שונות, וגם השימוש בטלק לייבוש המקום יכול להרגיע בצורה יעילה. בנוסף, משחות לטיפול בפצעונים נמכרות בבתי המרקחת ובתי הטבע גם ללא מרשם רופא.

ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!