הסרת שיער בלייזר באזורים מקועקעים

הסרת שיער בלייזר וקעקועיםהפופולאריות של הסרת שיער בלייזר רק עלתה בשנים האחרונות. יש שיגידו אותו דבר גם על הקעקועים השונים.

המפגש בין אלה מעלה לא מעט שאלות בקרב המעוניינים בהסרת שיער: כיצד הקעקוע משפיע על יעילות הטיפול, אם בכלל? ואיך בדיוק עושים זאת נכון?

הקשיים שבעת ההסרה

רצה הגורל, והאזורים בגוף בהם בוחרים רבים לעשות קעקועים הם בדיוק אלה בהם הסרת שיער הופכת להכרחית.

שאלת הנראות היא המרכזית, בהקשר הזה: כלומר, אנחנו בוחרים לרוב לעשות קעקועים באזורים נראים לעיני כל, כי אחרת התועלת שלהם קטנה.

על אותו עיקרון, אותם אזורים חשופים הם אלה שבהם נשמח להיפטר משיער עודף, ולו עקב התפיסה כי הוא מביא לפגיעה במראה האסתטי שלנו.

כאן, אם מסתכלים על אופן הפעולה של קרני לייזר, כבר מבינים את הבעייתיות. קרני לייזר הרי נועדו לחמם את זקיקי השיער, כאשר הפגיעה היא בעיקר בפיגמנטים הכהים שבו. כשקעקוע נכנס לתמונה, צבע העור באזור זה, מטבע הדברים, יהיה כהה יותר. הקרן למעשה תזהה את צבעים אלה, ותביא לחימום של האזור בשיעור ניכר.

תוצאה אפשרית של כך היא כוויה, הרס מוחלט של הקעקוע או לכל הפחות חוסר יעילות ממשית בהסרת השיער. גם זיהומים ודלקות שונות באזור אפשריים בהחלט, דבר שמגדיל את הסיכון שבתהליך עוד יותר.

אז מה עושים?

החדשות הטובות הן שלמרות האמור מעלה, בהחלט ניתן כיום לבצע הסרת שיער במקומות בגוף בהם יש קעקועים. אלא שחוקי המשחק משתנים כאן במידה רבה.

היות ולא ניתן להסיר שיער באזור הקעקוע עצמו, עיקר המאמצים מופנים לרוב להסרתו סביב הקעקוע – עם מרחק של לפחות סנטימטר אחד בין אזור ההסרה לבין מיקום הקעקוע. ואגב, גם שיטות אחרות להסרת שיער, דוגמת אינפרא אדום או טכנולוגיית אור, נתקלות בקשיים דומים.

המשמעות של כך נקבעת גם ממאפייני הקעקוע. ככל שהקעקוע גדול יותר, כך אפשרויות הסרת השיער בגוף קטנות במידה ניכרת. חשבו, למשל, על קעקוע אשר מופיע בכל גבו של האדם, או על הרגל שלו.

אין הדבר אומר, כמובן, שלא ניתן להסיר כלל את השיער באזור הקעקוע. השיטות המסורתיות, דוגמת גילוח או מריטה, יכולות לעשות זאת היטב. אלא שאם מעוניינים בהסרה של השיער לצמיתות, ולא לפרקי זמן מוגדרים מראש, אזי כבר נתקלים בבעיה מהותית.

שינוי סדר הדברים

פתרון אחר, לגיטימי אך ורק במצבים מסוימים, הוא פשוט לשנות את סדר הדברים. במילים אחרות: להסיר מראש את השיער באזור שבו מתכוונים לעשות את הקעקוע. בדרך זו, מבטיחים כי שיער עודף לא יצמח במקום הקעקוע, דבר שיעניק לאחרון את המראה החלק והאסתטי יותר.

עם זאת, ברור שהתמונה לא כה פשוטה. רבים מהאנשים בוחרים לעשות את הקעקוע בצעירותם, ולא חושבים בשלב הזה על שיער, שעשוי לצמוח באותו האזור.

לכן, ברור שאין זו חוכמה גדולה להצביע על פתרון זה בדיעבד, כשלעיתים פער הזמנים בין הקעקוע להסרת השיער עומד על עשרות שנים.

חשיבותה של זהירות

מכל הנובע מעלה, ברורים הסיכונים שבעת הסרת שיער באזור בגוף בו ישנו קעקוע. אפילו כשבוחרים לבצע את ההסרה מסביב לקעקוע, מגוון הסכנות הנכנסות לתמונה רחב בכל קנה מידה.

כתוצאה, חייבים לעבור את הטיפול אך ורק אצל גורמים מוסמכים בתחום, שיבטיחו כי לא תהיה פגיעה כלשהי בקעקוע או בעור כולו.

נדרש שהמקום המבצע את הטיפול יחזיק בכל האישורים והרשיונות הנדרשים, וכן יעמדו תחת פיקוח תמידי של רופא. נדרשת הדרכה של הרופא לגבי התהליך, וכן שהטיפולים עצמם ייעשו בזהירות הגדולה ביותר.

הסרת שיער בלייזר וקעקועים
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!