הסרת שיער בלייזר בזמן הנקה

הסרת שיער בלייזר בהנקהנשים רבות חוששות לעבור טיפול הסרת שיער בלייזר בתקופת ההנקה, והן פונות אל הרופא על מנת לקבל אישור לביצוע התהליך. אך רופאים חוששים לאשר לאישה מניקה לעבור את התהליך בשל מחסור במחקרים מוצקים בנושא, ובשל המצב ההורמונאלי העדין בו נמצאת האישה בתקפה זו, וממליצים להמתין עד לסיום תקופת ההנקה.

בדומה לסימני השאלה האופפים את בטיחות התהליך בזמן ההיריון, גם כאן, מטפלים בלייזר סבורים כי אין קשר (או לפחות אין קשר מוכח), בין אופי התהליך לבין ההנקה, אך עדיין הם מעדיפים להמליץ להמתין.

בעוד שקיים מחסור בעדויות רפואיות לכך שטיפול הסרת שיער בלייזר עלול לפגוע באם המניקה או בתינוקה, קיימות עדויות רבות לכך שהתנודות המסיביות ברמות ההורמונים במהלך ההנקה עשויות שלא להניב פרי.

תהליך הסרת שיער בלייזר

מכוני הסרת שיער בלייזר רבים פועלים בתהליך הנקרא פוטותמוליסיס סלקטיבי. כלומר, הלייזר מורכב מקרן אור אשר מחממת והורסת באופן סלקטיבי את זקיקי השיער על העור. התחושה עלולה להיות לא נוחה מעט, אך הוא אינו מסכן את האם או תינוקה בצורה כלשהי.

יחד עם זאת, אישה בתקופת הנקה נמצאת בשלב של מגוון שינויים הורמונאליים, המלווים בתסמינים שונים הכוללים נשירת שיער, מצבי רוח קיצוניים, עייפות, תיאבון מוגבר, חולשה ורגישות מוגברת לכאב.

אחת מהתופעות הפיסיות המתרחשות בתקופת ההנקה היא שיעור יתר, כתוצאה מהמנגנונים האחראים על ויסות צמיחת השיער ונתונים לשינויים בתקופה זו. לכן אין זה מומלץ לעבור טיפול הסרת שיער בלייזר, אשר נועד להשפיע לטווח הארוך היות והוא עלול להתגלות כלא יעיל בשל השינויים ההורמונאליים אותם עובר גוף האישה בתקופת ההנקה.

צמיחת שיער והורמונים

תהליך צמיחת השיער הוא תהליך הורמונאלי. כאשר תהליך זה עובר התערבויות כימיות דוגמת טיפולי לייזר, משפיע התהליך אף על המערכת ההורמונאלית.

היות והקשר הטיפול ותקופת ההנקה אינו מגובה במחקרים חד משמעיים או בראיות מדעיות, עולם הרפואה אינו יודע להגדיר בוודאות את השפעת הטיפולים על האם או התינוק, ולכן ממליצים בדרך כלל להמתין עם הטיפולים עד לאחר תקופת ההנקה, כאשר הגוף מתייצב מבחינה הורמונאלית, והרגישות לכאב שבה להיות נורמאלית.

תופעות לוואי להסרת שיער בלייזר בזמן ההנקה

קיימות שלוש תופעות לוואי עיקריות להסרת שיער בלייזר בתקופת ההנקה אשר בהן מומלץ להתחשב:

1.       ההורמונים גורמים לשינויים בצמיחת השיער ובצבע העור. משמעות הדבר היא כי תוצאות טיפול הלייזר עשויות להיות יעילות פחות מהצפוי.

2.       כאשר אישה מתכוננת לעבור טיפול לייזר במכון קוסמטי, עליה לוודא כי התהליך אינו מלווה בכל חומר הרדמה מקומי, אשר עלול להיספג אל תוך זרם הדם ולגרום לסיבוכים.

3.       טיפול הסרת השיער בלייזר, אשר במצב פיסי רגיל כרוך בכאבים מועטים, עלול לכאוב יותר בשל המצב העדין בו נמצא הגוף בתקופת ההנקה.

מטעמי בטיחות אתית והתחשבות מלאה במצב האישה ובתוצאות הרצויות מטיפול הסרת השיער בלייזר, מטפלים ורופאים בדרך כלל ממליצים שלא לבצע את טיפול הסרת השיער בלייזר עד לסיום ההנקה והתייצבות מצב ההורמונים בגוף.

הסרת שיער בלייזר בהנקה
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!