האם ישנו קשר בין הסרת שיער בלייזר לסרטן?

הסרת שיער בלייזר וסרטןטיפולי הסרת שיער בלייזר הפכו, עם השנים, לנפוצים הרבה יותר. ניתן למצוא לכך לא מעט סיבות: החל מאחוזי ההצלחה הגבוהים שלהם ועד למודעות האסתטית הגוברת של החברה במאה ה-21.

אלא שטיפולי הסרת שיער אינם מתאימים לכלל האוכלוסייה.

שאלה אשר עולה רבות, בהקשר הזה, נוגעת לקשר שבין הסרת השיער למחלת הסרטן.

אנחנו נעמוד כאן על מה שעומד בבסיסו של קשר זה. כפי שתראו מיד, אותה זיקה עדיין לא פוענחה לחלוטין, אם כי ניתן למצוא בהחלט היבטים אשר לגביהם ישנה תמימות דעים.

הסרת שיער, הטיפול הכימותרפי ומה שביניהם

מחלת הסרטן נחשבת, בעיני רבים, לחמורה שבמחלות הכרוניות התוקפות את האדם. ידוע הרי שכאשר המחלה נמצאת בשלבים מתקדמים, לא ניתן להתגבר עליה. עיקר המאמצים הוא בטיפולים הכימותרפיים, שעשויים לעכב את התפתחות המחלה בשלבים מוקדמים, או אפילו לעצור אותה לחלוטין.

טיפולים אלה אינם פשוטים כלל, והם משפיעים על הגוף באינספור צורות. ההשפעה שנוגעת לענייננו היא זו אשר מגבירה את רגישותו של העור לאור, ומונעת למעשה מחולי סרטן את האפשרות לבצע את הסרת השיער.

לא קשה להבין ממה נובע הקשר הזה: טיפולי הסרת השיער מבוססים על קרני הלייזר, אשר מביאות לחימום פיגמנטי השערות, עד לחיסול שלהם באופן מוחלט. כשהעור רגיש לאור ולקריינים מכל סוג, ייתכנו כוויות מהותיות על גביו, וכן נזקים מגוונים אחרים.

חשוב לתת את הדעת על דבר נוסף, והוא שגם תרופות מסוימות, הנלקחות במהלך טיפול במחלת הסרטן, מגבירות את הרגישות לאור. לכן, אפילו ללא טיפול כימותרפי, לא ניתן לעבור לעיתים את טיפולי הסרת השיער.

הסרת שיער לאחר טיפול כימותרפי

ומה בנוגע לשלבים שאחרי הטיפול הכימותרפי? ובכן, כאן ההמלצה הברורה היא להמתין פרק זמן של חצי שנה לפחות עד לתחילת טיפול הסרת שיער. פרק זמן זה יאפשר לעור לחזור למצבו הרגיל, ולאבד מעט מהרגישות שמאפיינת אותו לאור.

עם זאת, חשוב לציין שהטיפולים, בייחוד במצב הזה, מצריך חוות דעת של רופא מוסמך, המכיר את ההיסטוריה הרפואית של האדם המטופל.

הסרת שיער והתפתחות מחלת הסרטן: המיתוס והמחקרים

ישנם אנשים הסבורים כי חשיפתו של הגוף לקרני הלייזר, בין השאר בטיפולי הסרת שיער, כוללת בתוכה אינספור סיכונים. בין השאר, נטען כי טיפולים אלה עלולים להביא בעצמם להתפתחות מחלת הסרטן, מה שמונע מהם לעבור את הטיפול הזה מלכתחילה.

בהקשר הזה, חשוב להדגיש כי נערכו לא מעט מחקרים במרוצת השנים. על פי הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות, לא נמצא קשר בין מעבר של טיפולי הסרת שיער לבין התפתחות מחלת הסרטן.

הסיבה העיקרית לכך היא שקרני הלייזר, בניגוד לסוגים אחרים של קרניים, אינן נחשבות למייננות. הן מגיעות לגוף בעוצמות חלשות באופן יחסי, לא מוציאות את האלקטרונים מהמולקולות או מהאטומים, ובכך למעשה לא יכולות להביא להתפתחות תאים סרטניים.

סכנות אפשריות של הסרת השיער

יחד עם כל אלה, הרי שלאנשים שההיסטוריה המשפחתית שלהם כוללת סרטן עור, לא ממליצים לרוב לעשות את טיפול הסרת השיער.

זאת עקב מצבו ה"ייחודי" של העור שלהם, והסבירות הגבוהה יחסית להתפתחות מחלה זו אצלם. סיכון נוסף בתהליך נוגע למכשירי לייזר אשר לא עומדים בסטנדרטים השונים שנקבעו על ידי גופים שונים האחראיים על בריאות הציבור, ובכלל זה מנהל התרופות האמריקאי (FDA).

כתוצאה מכך, חשוב מאד לתת את הדעת על הגורם שמבצע את התהליך. חיוני לבדוק כי הטיפול מתאים למאפיינים של האדם המעוניין בהסרת השיער, וכן שאין בכך אי אילו סכנות. מטבע הדברים, כל כניסה של מחלת הסרטן לתמונה צריכה להדליק נורת אזהרה.

ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!