שיזוף והסרת שיער בלייזר – מה העניין?

הסרת שיער בלייזר ושיזוףכשמדברים על הסרת שיער בלייזר, אין ספק כי המראה החלק, המושג בתום התהליך, הוא שמעניק את המוטיבציה לטיפול. אלא שיש לא מעט גורמים שעשויים להשפיע על הצלחת התהליך, חלקם אפילו לרעה.

סוגיית השיזוף תופסת מקום מרכזי, בהקשר הזה, והיא נכללת בהוראות של רופאים רבים המבצעים הסרת שיער בדרך זו: לפני התהליך, אך גם אחריו. אז מהו בדיוק הקשר בין הסרת שיער בלייזר לשיזוף?

ההנחה: שיזוף מסכן את הצלחת התהליך

בדרך כלל, ממליצים הגורמים המקצועיים המבצעים הסרת שיער בלייזר להימנע מחשיפה ממושכת לשמש – בטווח של כשבועיים לפני הטיפול, וכשבועיים לאחריו.

לא קשה להבין מדוע. הסיבה הראשונה נוגעת לתגובתו של העור לטיפול. כאשר העור רגיש, כפי שקורה בוודאי לאחר כווית שמש, המגע של הלייזר על גביו עלול לגרום לכאבים מהותיים. היות וגם כך טיפול הלייזר מביא לגירויים על גבי העור, הרי שכאן התמונה הופכת למורכבת אפילו יותר. על אותו עיקרון, כאשר נחשפים לשמש לאחר הטיפול, ייתכנו בדיוק אותם כאבים.

סיבה נוספת בגינה מומלץ להימנע משיזוף בסמוך לטיפול הסרת השיער קשורה לאופן פעולתו של הלייזר ולאחוזי ההצלחה שלו. קרן הלייזר, בתהליך זה, נועדה לזהות את הפיגמנטים הכהים של השיער, ולמעשה להביא לחיסולם – וזאת תוך מטרה למנוע מהשערות לצמוח גם בעתיד.

כאשר העור שזוף, יהיה קשה לקרן הלייזר להבחין באותם פיגמנטים, ואנרגיה מסוימת ממנה תפגע דווקא באזורים בהם אין בהכרח שערות. לכך יש לצרף את העובדה הניצבת מצידה השני של המשוואה, והיא ששיזוף הופך את השערות לבהירות הרבה יותר.

ואגב, חשוב להדגיש כי אין הכוונה בשיזוף לזה אשר מקורו בשמש בלבד. גם קרמים שונים לשיזוף, או אפילו ביקור במכוני השיזוף למיניהם, כוללים בתוכם את אותן סכנות, ועלולים לפגוע בצורה ניכרת באחוזי ההצלחה של הטיפולים. מומלץ מאד שלא לקחת סיכונים, ולהקפיד כי העור, טרם הטיפול, יהיה הבהיר ביותר האפשרי, מסיבה זו ממליצים רבים על טיפולי הסרת שיער בלייזר שלא בעונת הקיץ.

אז מה ניתן לעשות?

ייתכן כי עד כה עלתה אצלכם שאלה מהותית אחת: האם אנשים בעלי גוון עור שזוף ממילא לא יוכלו לבצע כלל את טיפולי הסרת השיער בלייזר? ובכן, עד לפני מספר שנים, התשובה לכך הייתה חיובית. אלא שמאז הטכנולוגיה התקדמה יותר מצעד אחד קדימה, כך שכיום הדבר אפשרי גם אפשרי.

בישראל, פועלים כיום מספר מכונים להסרת שיער, המציעים פתרונות ייעודיים לבעלי עור כהה או שזוף. בדרך כלל, הפתרון הוא שימוש בשיטות שונות לקירור העור, דבר שמונע כוויות, המהוות סכנה עיקרית בקרב אלה הסובלים מעור כהה.

במקרים אלה, תותאם השיטה למאפיינים המובנים של האדם המעוניין בהסרת השיער, דבר שיביא לעלויות מעט גבוהות יותר להליך כולו. עם זאת, היות וזו הדרך היעילה ביותר לבצע את ההסרה, במצב הזה, רבים בוחרים להוסיף את הכספים הנדרשים, ולעבור את התהליך באופן המיטבי.

הים יכול לחכות

גם לאחר הטיפול, חשוב מאד להישמע להוראות הרופא המטפל, בין השאר ביחס לחשיפה לשמש. הפיתוי הגדול ביותר לאחר הסרת שיער הוא ללכת לים, ולהראות לכולם את העור החלק והיפה.

עם זאת, עקב הסכנות השונות שהזכרנו, רצוי להימנע מכך, לפחות בשבועות הראשונים. במידה ואכן הסרת השיער עשתה את ייעודה, ניתן יהיה "להשוויץ" בתוצאה בחודשים הבאים.

נקודה חשובה נוספת נובעת מכך שטיפול הסרת שיער בלייזר אינו מבוצע בפעם אחת, אלא מבוסס על סדרה של טיפולים משלימים.

גם כאשר חולפים מספר ימים המאפשרים לעור החלק לא להיות מגורה, הרי שעשויה להיות לכך השפעה על הטיפול הבא. במילים אחרות: במידה והעור חוזר להיות כהה, ייתכן מאד שטיפול הסרת השיער הבא ייאלץ לחכות.

הסרת שיער בלייזר ושיזוף
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
אישה לאחר טיפול הסרת שיער בלייזר אוזניים
הסרת שיער בלייזר באוזניים – האם זה כדאי?

נוכחות שיער לא רצוי באוזניים יכולה להיות בעיה מטרידה ומביכה עבור אנשים רבים. למרבה המזל, התקדמות הטכנולוגיה הובילה לפיתוח הסרת שיער בלייזר, פתרון יעיל ביותר ועמיד לאורך זמן. במדריך מקיף זה, נחקור את היתרונות של הסרת שיער בלייזר באוזניים ומדוע היא הפכה לבחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים פתרון קבוע לשיער לא רצוי באוזניים.

הסרת שיער בלייזר
הסרת שיער בלייזר אחרי לידה – מה חשוב לדעת

לאחר הלידה, נשים רבות חוות שינויים בגופן, הן פיזית והן רגשית. אמנם חדוות האימהות היא שאין שני לה, אך אין זה נדיר שאמהות טריות נאבקות בביטחון העצמי ובדימוי הגוף. אזור אחד שיכול להיות מושפע במיוחד הוא צמיחת שיער לא רצויה. למרבה המזל, הסרת שיער בלייזר לאחר לידה מציעה פתרון בטוח ויעיל להחזרת הביטחון ולהרגיש שוב כמו עצמך.

אישה מקבלת טיפול הסרת שיער בלייזר בקליניקה
הסרת שיער בלייזר המלצות – איך לבחור נכון

האם נמאס לך כל הזמן לגלח או לעשות שעווה של שיער לא רצוי? הסרת שיער בלייזר עשויה להיות הפתרון המושלם עבורך. עם זאת, עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את שירות הסרת שיער בלייזר עם ההמלצות הטובות ביותר. במדריך המקיף הזה, נספק לך טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לך לקבל החלטה מושכלת.

מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!