רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר

רשלות רפואיתאחד הטיפולים הקוסמטיים המבוקשים ביותר, הוא טיפול של הסרת שיער בלייזר. קהל היעד הוא נשים וגברים כאחד, בכל טווח הגילאים, אשר רוצים להיות חלקים, להיראות טוב יותר ולהרגיש טוב יותר.

מגוון הטכנולוגיות והמחירים הנוחים יחסית של הטיפולים הללו, מושכים רבים לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר אך חלק מן הטיפולים הללו, אינם מניבים תוצאה טובה, בשל רשלנות רפואית של המטפל.

במקום לקבל מראה עור יפה יותר, נפגעי רשלנות רפואית מטיפול הסרת שיער בלייזר, סובלים מכוויות, כתמים על העור, שיער שלא הוסר, שיעור יתר וכיו"ב.

מהם המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר ומה ניתן לעשות כאשר נפגעים?

התאמה לטיפול

הסרת שיער בלייזר אינו טיפול המתאים לכל אחד ויש לבדוק את התאמתו של הפונה לטיפול. ככלל, ניתן לומר כי אנשים בעלי גוון עור כהה, פחות מתאימים לטיפול של הסרת שיער בלייזר, משום שהטיפול מותיר לעיתים סימנים בולטים על העור.

אולם, כל מקרה ונסיבותיו ולכן, הצוות המטפל צריך לבחון את כל הפרמטרים של התאמה לטיפול ולקבל החלטה מקצועית, זהירה ושקולה.

בחירת הרופא לבצע את הטיפול, למרות כי הפונה אינו מתאים לטיפול, למשל, בשל מצב רפואי, גיל או סוג עור, עשויה לגרום למטופל לנזק פיזי, כמו צלקות וכתמים, אלו יכולים לגרום לכאב ולעוגמת נפש רבה למטופל, שהרי המטופל הגיע אל הרופא, בכדי להיראות ולהרגיש טוב יותר ובמקום זאת, גורם הרופא למטופל לנזק ולעוול.

התעלמות מתלונות המטופל

מקרה אחר של רשלנות רפואית, הוא מצב שבו הרופא מתעלם מתלונות המטופל (למשל, סימנים בולטים על העור, כוויות, כאבים וכיו"ב) לא עורך כל בירור או בדיקה וממשיך בסדרת הטיפולים כמתוכנן, למרות כי הסימפטומים שהציג המטופל, מעלים חשד לבעיה.

זוהי הפרה של חובת הזהירות כלפי המטופל וחריגה מסטנדרט הטיפול הסביר, הדורש כי בנסיבות אלו, יופסק הטיפול או תבוצענה בדיקות מסוימות.

כמו כן, מחדלו של הרופא לברר את פשרם של התסמינים, עלול להחמיר את מצבו של המטופל ולגרום לו לנזק שיהיה קשה יותר לתקנו, אם בכלל.

אי מסירת מידע

החוק מטיל חובה על הרופא, למסור את כל המידע הרפואי הרלוונטי למטופל, לפני הטיפול, על מנת שיוכל לקבל החלטה שקולה, האם הוא מעוניין לעבור את הטיפול ולתת הסכמה מדעת לטיפול.

על הרופא להסביר מהם סיכויי ההצלחה של הטיפול, מהי התוצאה הצפויה, להסביר את הסיכונים שבטיפול, קיומם של טיפולים חלופיים וכיו"ב.

אי מסירת כל המידע הרפואי הנוגע לטיפול, פוגמת באפשרות של המטופל לתת הסכמה מדעת, משום שלא ניתנה לו כל האינפורמציה לגבי הטיפול.

חלק ניכר מתביעות הרשלנות הרפואית, מוגשות בשל אי קבלת הסכמה מדעת, אשר גרמה למטופל להסכים לטיפול, היכן שלמעשה היה מסרב לו, לו ידע על האפשרות להתרחשות הנזק שנגרם לו בטיפול.

מה עושים? מגישים תביעה!

החוק מאפשר לכל אדם שנפגע מטיפול רפואי רשלני, להגיש תביעת נזיקין, תביעה כספית לבית המשפט, במסגרתה, ידרוש פיצוי כספי בשל הנזקים הפיזיים והנפשיים שגרם לו הטיפול הרפואי.

בין השאר, ניתן לתבוע פיצוי בגין: אובדן כושר עבודה, הפסד השתכרות ותנאים סוציאליים, החזר בגין הוצאות רפואיות כמו תרופות ועזרה סיעודית.

כמו כן, בתי המשפט מכירים בנזק הנפשי שגורמת לעיתים קרובות, רשלנות רפואית, משהמטופל סובל מדיכאון, מחרדה, מעוגמת נפש שנגרמה לו עקב הטיפול.

כאשר מדובר על טיפול רשלני של הסרת שיער בלייזר, הנפגעים נאלצים לעיתים להפסיד ימי עבודה עקב הפגיעה וסובלים לעיתים מאובדן הביטחון העצמי בשל הנזקים שגרם הטיפול למראה העור.

ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר
ד"ר מירה אקונוב - הסרת שיער בלייזר

ד"ר מירה אקונוב עוסקת בתחום הרפואה האסתטית מזה שנים רבות ונחשבת כפורצת דרך בתחומה, מייסדת הפורטל להסרת שיער בלייזר ומנהלת את היחידה לטיפול בלייזר במרכז.

מאמרים אחרונים
מלאו את הטופס ונציג חוזר אליכם עם ההטבות הכי שוות!